Goodbye Ozzies, Hello Kiwi - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Goodbye Ozzies, Hello Kiwi - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Goodbye Ozzies, Hello Kiwi

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

05 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Westport

Kia Ora!

We zijn weer op onze volgende bestemming aangekomen, Nieuw – Zeeland. Weer een nieuw avontuur, cultuur en een prachtig landschap.

Nog even een kleine update van onze laatste paar dagen in Brisbane:
Aangezien veel gebouwen nog dicht zijn vanwege de overstromingen, de Lagoon waar je heerlijk kan relaxen aan het water ook overstroomt is, hebben we niet super veel kunnen doen.
We hebben een beetje door de stad heengelopen, naar Chinatown Southbank, de Botanical Garden en de bios geweest. Helaas was de Botanical Garden ook een gedeelte overstroomt en een gedeelte was in renovatie.
’s Avonds zijn we nog even uitgeweest met wat mensen die we in het hostel hadden ontmoet.

Op maandag 31 januari konden we ’s ochtends afscheid nemen van Australië en verder vliegen naar Nieuw – Zeeland. Eenmaal uit het vliegtuig is het weer eventjes wennen aan de temperatuur. Het is hier gelijk een stukje kouder, ongeveer rond de 20 tot 25 graden. Maar ook dit is een prima temperatuur.
De volgende dag waren we al vroeg op en zijn we de stad van Christchurch gaan verkennen. Het valt op dat het hier in de grote stad veel rustiger is dan in Australië, de mensen zijn nog beleefder en het ziet er allemaal schoon uit. Wij vonden Christchurch dan ook een van de leukere steden waar we geweest zijn. Kunst boetiekjes en kerkjes geven deze stad de uitstraling van een groot dorp.
In de middag op een terrasje bij de Starbucks gezeten en ja hoor..zit je precies naast Alphenaren, hoe is het toch mogelijk! Daarna nog even een rondje gelopen door de Botanical Garden in Christchurch. We hebben al een aantal Botanical Gardens bezocht maar dit was toch wel de mooiste. Kortom Nieuw-Zeeland voldoet nu al aan onze verwachtingen.

2 Januari begonnen we aan de reis met de Kiwi Experience bus, Hop on hop off the bus. Dit is een populaire manier van reizen hier in Nieuw – Zeeland. Er waren in het begin wat problemen omdat we niet precies de route kunnen doen die we precies wilden doen. Volgens onze route moesten we eerst naar het Noord- eiland. We doen nu toch eerst het Zuid- eiland en moeten een klein stukje zelf vervoer regelen..

De eerste bestemming van Kaikoura, een plaatsje 2 uur van Christchurch vandaan. Kaikoura staat bekend om de whale watching, dolphin swim en de Albatross Encounter. Natuurlijk kozen wij ervoor om te zwemmen met dolfijnen en dat hebben we dus ook gedaan in de middag. We gingen met een boot ver de zee op om wilde dolfijnen te kunnen zien en met ze te zwemmen. Het duurde even voordat we een goede plek hadden gevonden, maar eindelijk konden we het water in. Gaaf om zo tussen de wilde dolfijnen te kunnen zwemmen. Na een paar keer in en uit het water bleven ze erg lang om ons heen zwemmen, maar helaas werd de zee ineens zo ruw dat we eruit moesten. Bizar om te zien dat het water uit het niets zo wild kan zijn. Het was voor ons en een aantal anderen erg moeilijk om terug bij de boot te komen. We kwamen geen meter vooruit en de golven waren erg hoog. Gelukkig was iedereen heelhuids terug op de boot na een leuke ervaring met wilde dolfijnen.

De volgende ochtend vertrokken we naar de volgende plaats. Na een lange busrit, wat niemand eigenlijk verwacht had, kwamen we aan in Nelson. Nelson is bekend om het ‘Abel Tasman National Park’. Genoemd naar de Nederlandse ontdekkingsreizigers Abel Tasman.
’s Ochtends werden we om 7.00 uur opgehaald voor een lange dag. Met de watertaxi werden we midden in het National park afgezet waarna we begonnen aan een 4,5 uur durende wandeling. Schitterende uitzichtpunten waren er te bezichtigen. Na de lange wandeling konden we nog een uur relaxen op het strand.
Helaas hebben we gedurende de rit met de watertaxi geen dolfijnen gezien.
In de avond hebben we gezellig wat gegeten en gedronken met een ander Nederlands meisje waar we tijdens de wandeling mee optrokken.

Vandaag was het een heel gedoe om met de bus mee te kunnen naar het volgende plaatsje Westport.. Je moet elke keer naar de office opbellen om je stoel te bevestigen, maar in Nelson is het zo druk met de backpackers dat de bus overvol zat. Wij stonden dus met nog 21 anderen op de wachtlijst. We wisten dan de ochtend dat we vertrokken pas of we meekonden. Gelukkig waren er nog stoelen vrij en met veel geluk konden wij toch mee.

Morgen gaan we naar Lake Mahinapua waar we een nachtje verblijven en overmorgen rijden we verder naar Frans Jozef en bekijken we de gletsjers.

Haere ra,
Robin & Tessa

• 05 Februari 2011 - 09:00

Wilmar:

Oeh daar zijn jullie dan in het oh zo pittoreske Nieuw-Zeeland. En wat een mooie foto's, maar ik had natuurlijk niet anders verwacht. Wel moet ik even een opmerking plaatsen bij de laatste foto: Jeetje jongen wat ben jij vermagerd zeg!! Ik kan al je ribben gewoon tellen, weet je zeker dat je wel genoeg ''gezond'' eten binnenkrijgt? Of heb je ook een abbonementje op de Mc Donalds genomen? Nou geen zorgen hoor nog 40 dagen slecht eten en dan ben je weer thuis!!
    Kussies(L) van Wilmar

• 05 Februari 2011 - 09:30

Mariska:

Zo, dan eindelijk in Nieuw Zeeland een heel ander land lijkt mij.
    Ja het verhaal van de dolfijnen zijn wij ook van geschrokken, maar goed alles is gelukkig goed gekomen. Zo zie je maar dat het weer zo kan omslaan.

Hier alles goed, veel storm en regen..maar nog even dan gaan wij lekker naar Oostenrijk. Het was gister 12 gr. in Fiss. Mijn god, dat wordt zwemmen!!!

Lieverds..heel veel plezier en dikke kussen van ons!!!

• 05 Februari 2011 - 17:36

Maria:

nigers! Wat zien jullie er goed uit. Mooie foto's en een leuk verhaal weer!! Ziet er erg mooi uit daar in NZ!! Mis je tessieeee!!! Xxxx

• 05 Februari 2011 - 18:35

Claar:

De ene plek is nog mooier dan de andere! Wat een reis, puur genieten! Ik vind het erg leuk ervan mee te genieten achter de computer met de atlas ernaast. Volgens mij ben ik nu helemaal bij; door de Kerst en een flinke griepperiode in januari was ik helemaal uit de running. Morgen vieren we oma's verjaardag, dus dan hoor ik nog wat meer van je ouders! Voor dit moment wens ik jullie een prachtige voortzetting van jullie avontuur en heel veel plezier samen! Wat een paradijs daar!

• 05 Februari 2011 - 21:07

Rolinka:

Ha die Robin en Tessa,
    Wat een mooi verslag weer, wij lezen dit op de valreep in la Plagne waar we hebben genoten van een zonrijke en mooie ski vakantie.. ja je leest het goed 2x vervelend hé. vertrekken vannacht weer naar huis. Heb fam. wonen in Perth ben benieuwd waar jullie allemaal nog gaan komen.. geniet er nog van groeten ook van René :-)

• 08 Februari 2011 - 15:51

André:

Het blijft een prachtige reis, maar het is inderdaad zorgwekkend om dat magere lichaampje van Robin te zien.
    Helemaal met Wilmar eens dus. Maria schrijft dat ze jullie er goed uit vindt zien. Kan niet op Robin slaan. Je kunt ook niet alleen van de liefde leven ! Ook niet van de lucht : "All I need is the air that I breathe ". (de Bee Gees). Als er niet genoeg geld is om eten te kopen, dan kan Robin misschien bij een boer aanbellen om een paar dagen te helpen met schapen drijven om daar wat geld mee te verdienen en Mariska kan de stallen schoon maken.
    Hoe wisten jullie trouwens dat jullie met dolfijnen aan het zwemmen waren en niet met haaien ? Die vinnen lijken allemaal op elkaar, toch !
    PS. Ik meen dat Woubrugge 1 van Benthuizen (?) gewonnen heeft, dat veel hoger staat. Een verrassing.

• 09 Februari 2011 - 20:32

Oma Gre:

Lieve Tessa en Robin. Wat hebben jullie al veel gezien en veel gedaan steeds weer wat anders. Ja het zuider eiland is erg mooi wij zijn toen met de boot van het noorden naar het zuider eiland gevaren. En het is daar heerlijk weer in Nieuw Zeeland.Maar zo als ik lees vermaken jullie je wel .met de dolfijnen ging het niet zo fijn geloof ik ook dat kan gebeuren maar gelukkig goed afgelopen.veel plezierin Nieuw Zeeland liefs van Oma ome Joop