Noosa Heads, Australian Open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Noosa Heads, Australian Open - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Noosa Heads, Australian Open

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

27 Januari 2011 | Australië, Melbourne

G-day,

Na een geweldige week in Airlie Beach vlogen we weer terug naar Brisbane waar we nog 5 dagen van onze camper konden genieten. Aangezien we door de overstromingen vast zaten in Brisbane en de plaatsen langs de kust niet meer konden zien, besloten we dat nu te doen.

Onze eerste stop was Rainbow beach. Via een toeristische route reden we eerst langs de Glass House Mountains. Dit zijn 13 overblijfselen van vulkanen. Eenmaal aangekomen in Rainbow beach bleek hier niet zoveel te beleven als we dachten. We besloten om hier een nachtje te blijven. ’s Morgens hebben we eerst een korte wandeling gemaakt naar een prachtig uitzicht van een zandbank die tot in het binnenland doorliep. Aan de ene kant daarvan had je een regenwoud en aan de andere kant de zee.
Na een vroege ochtendwandeling reden we door naar Noosa Heads. Dit is een druk bezocht stadje met veel surfers en andere toeristen. We hebben die dag gelijk maar even een surfles geboekt voor de volgende morgen. Het surfen ging beter dan we gedacht hadden. Na een les van 2 uur, konden we allebei al een golf pakken en goed op ons surfbord staan. Bijna echte professionals! Na onze surfles waren we allebei behoorlijk uitgeput en besloten we er een relaxte middag van te maken door de tennis te kijken. ’s Avonds hebben we heerlijk een Aussie BBQ gemaakt.
De volgende ochtend waren we weer vroeg uit de veren en zijn we naar het Noosa Head National Park gegaan. Hier had je een mooie wandeling door het regenwoud met uitzicht op zee. In de middag zijn we naar de Steve Irwin Zoo gereden, ‘Home of the crocodile Hunter’.
Na een lange dag zijn we terug naar Brisbane gereden en hebben we daar onze vertrouwde camping opgezocht.

Op de 25ste hebben we onze camper ingeleverd en hebben we nog een laatste rondje door de stad gedaan. Bizar dat het water een week geleden nog tot de daken kwam en dat daar nu niet zoveel meer van is te zien. In de middag gingen we naar het vliegveld voor weer een vlucht. Dit keer naar Melbourne voor de Australian Open. Op de 26ste hadden we eerst nog het geluk dat het Australian Day was. Dit is een traditionele uitvoering van onze Koninginnedag. Er ging een grote stoet door de stad met mensen uit allerlei verschillende landen en culturen. In de parken waren allerlei activiteiten georganiseerd met muziek en zelfs nog een beetje leren salsa dansen. Ook nog een kijkje kunnen nemen in het Gouverment House. Dit is maar 1 keer per jaar open voor publiek.
Vanaf 5uur mochten we het Melbourne Park op. Op het grote scherm konden we het eind van de wedstrijd tussen Murray en Dolgopolov zien. Daarna hebben we wat rond gelopen. Petrova in actie gezien en daarna ook Jacco Eltingh en Paul Haarhuis. Om 19.00 uur was er een ceremonie om Australian Day te vieren. Om 19.30 uur konden we eindelijk de echte mannen aan het werk zien, Nadal vs. Ferrer. In een gelijk opgaande en spannende wedstrijd was het verrassend genoeg Ferrer die in 3 sets won. Na deze wedstrijd nog even naar de mix-dubbel gekeken met twee Aussies en toen terug naar het hostel.

Vandaag vliegen we weer terug naar Brisbane voor onze laatste dagen in Australië. We kunnen niet wachten om aan een nieuw avontuur in Nieuw-Zeeland te beginnen.

Liefs,
Robin & Tessa

• 26 Januari 2011 - 23:31

Wilmar:

Leuke foto die sprong daar op het strand kleintje!
    Wij hebben ook de wedstrijd live zitten kijken van Nadal, deze aansteller kon weer niet tegen ze verlies en zegt maar weer dat het aan een blessure lag. Hij zei bij het vorige toernooi ook al dat die last had van griep. Maar wel goed om te zien hoeveel doorzettingsvermogen die vent heeft, hij moet wel heel diep zijn gegaan. Hier gaat alles goed en beginnen de winterkriebels al te komen hoor! Goh jullie komen alweer bijna terug joh!! Nog 52 dagen, dat betekent dat jullie al over de helft zijn! Dat gaat mij iets te vlug hoor! Just kidding, mis jullie heel erg schatjes!
    Toedeloe!

• 27 Januari 2011 - 08:36

Mariska:

Ja...wat moet ik nog zeggen. Het blijft een geweldige reis.
    Het lijkt ons ook geweldig om een tenniswedstrijd daar te kijken, ach misschien in de toekomst. Hard sparen!!!
    Jullie hebben afscheid moeten nemen van jullie camper...maar er staat nog een geweldig land voor de boeg.

Blijf ervan genieten, voor jullie het weten zitten jullie weer in dit koude landje.

Liefs.

Pap en mam

• 27 Januari 2011 - 10:52

Merel:

Zo gaaf dat jullie naar de Australian Open zijn geweest! Mooie foto's weer gemaakt. Geniet nog van jullie laatste paar daagjes in Australie en alvast plezier in Nieuw-Zeeland! Liefs

• 27 Januari 2011 - 17:56

Marina:

Hey you. How are you? De tijd vliegt voorbij. Dag Aboriginals, hallo Maori.
    Ben benieuwd naat jullie ervaringen in NZ. Daar ben ik gelukkig al wel geweest. Ik heb vooral genoten van de geisers en zwavelmeren. Een stevige wandeling is ook de Tongariro crossing over een ruige bergtop en vulkaan (hier is een deel van de Lord of the rings gefilmd). Ben benieuwd wat jullie plannen zijn. Groetjes Marina

• 27 Januari 2011 - 20:42

Oma Gre:

Wij hebben nog gekeken in Australié' naar de tenniswedstrijd maar wij konden jullie niet ontdekken ha ha leuk he. Allemaal mooie foto"s. En leuke verslagen en maar genieten er van. Op naar Leni en Fred doe ze de groeten.veel liefs Oma Gré

• 28 Januari 2011 - 07:22

Dominique:

Echt leuk om al die verhalen te lezen en de foto's :D

Ik blijf jullie volgen ;)

Geniet er samen lekker van..

xxx

• 28 Januari 2011 - 18:45

André:

Iedere keer als ik jullie reisverslagen lees en vooral de foto's bekijk die erbij horen, denk ik : "Wat een fantastische huwelijksreis is dat !" Maar nee, bedenk ik me dan, het is "gewoon" een uit de hand gelopen vakantie van Robin en Tessa. Straks, wanneer jullie weer terug zijn in Europa, wordt het moeilijk om in de buurt een mooie vakantiebestemming te vinden die kan wedijveren met wat jullie al gezien hebben. Een weekje de Veluwe of de Ardennen ? Echt niet.. En een exclusieve huwelijksreis plannen : een "hell of a job" ! Een onbewoond tropisch eiland of Antartica, voor minder doet Tessa het niet.
    Heeft Robin met zijn voetbalcapaciteiten als topspits van ons aller v.v. Woubrugge al een Australische club gevonden waar hij als (semi) professional aan de slag kan ? Tijdens het WK in Zuid-Afrika speelde de Nieuw Zeelandse slagers en bakkers gelijk tegen Italië !!! In het land der blinden is eenoog koning ! Dat is kennelijk toch de kortste weg naar de wereldtop !
    Heel aandoenlijk dat Wilmar jullie zo mist.
    Suarez naar Liverpool. Dag kampioenschap !!

André

• 29 Januari 2011 - 11:40

Sanne:

Hee Robin en Tessa,

Super leuke verhalen en foto's. Jullie hebben veel beter weer dan dat wij hier hebben. Vandaag is de voetbal niet doorgegaan wegens de vorst maar vanmiddag is er wel een apres ski feestje. Ik ben zelf druk bezig met mijn toetsen en examens die ik natuurlijk allemaal haal.
    Nog eventjes veel plezier in Australie en dan nieuw zeeland!!
    p.s vergeet de koala niet he!

kusssjesss van Sanne

• 31 Januari 2011 - 15:22

Sonja:

Tja..het blijft indrukwekkend, jullie belevenissen, de foto`s, echt geweldig weer..en nu Nieuw Zeeland, het laatste projectje.. vooral weer genieten heel veel genieten, want het gaat nu opschieten, tijd vliegt je voorbij...

Hug and Kiss

• 05 Februari 2011 - 18:24

Claar:

Ik geniet van jullie mooie foto's en de prachtige natuur. Leuk ook Tessa en de kangeroo, dat ze zo tam zijn. Spinnen en krokodillen zijn niet mijn favouriten! Moedig Robin!
    Hier ook genoten van het Australian Open en ik hoopte dat jullie de kans zouden hebben er te zijn en de echte sfeer te proeven. JA DUS! Helemaal te gek! Wat een belevenis! Alle bijzondere feesten ook meegenomen!