Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Whitsunday Islands - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Whitsunday Islands

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

20 Januari 2011 | Australië, Airlie Beach

Hi there,

Na de overstromingen in Brisbane en de andere gebieden zijn we met het vliegtuig naar Airlie Beach vertrokken. De eerste twee dagen hebben we ons prima vermaakt in de Lagoon. Dit is een kunstmatig aangelegd strandje waar je heerlijk kan zonnen en zwemmen. Eindelijk dus ook weer de zon!
Op de 16e zijn we aan onze zeiltour begonnen naar de mooie Whitsunday Islands. Toen we met z’n allen bij de boot aankwamen hadden we allemaal een grotere boot verwacht. Na de kennismaking met de crew, de boot en onze reisgenoten voor drie dagen was het tijd om te vertrekken. Onderweg waren we gelijk druk aan het kletsen met het Italiaanse koppel, 4 Israëlische vriendinnen, een Oostenrijker, Canadese moeder en dochter.
Tip: Begin niet aan een wereldreis samen met je moeder, want daar wordt de sfeer niet beter op. We hebben het de afgelopen 3 dagen gemerkt bij de Canadezen.

De eerste dag zijn we naar het prachtige Whitehaven Beach gevaren. De prachtige witte zandstranden in combinatie met de helderblauwe zee hebben een onvergetelijke indruk achtergelaten. We zijn daar een tijdje gebleven waarna we bij terugkomst op de boot een heerlijk diner voor ons klaar stond. Na een warme en hele slechte eerste nacht op de boot waren we al vroeg weer wakker en scheen de zon al behoorlijk goed. Op naar het mooiste stukje reef van de Whitsunday Islands. Eenmaal aangekomen hadden we de mogelijkheid om te snorkelen. Eerst moesten we ons in een wetsuit hijsen omdat stingers dodelijke beten veroorzaken. (Stingers hebben de vorm van een rog alleen dan met een flinke spies aan de voorkant). Tijd om het water in te gaan en het Great Barrier Reef te gaan verkennen. Echt prachtig om het koraal en de verschillende gekleurde vissen om je heen te zien zwemmen. Het is echt of je in een andere wereld bent beland. We hebben zelfs nog kleine haaien gezien. Na het snorkelen had de crew weer een heerlijke lunch klaargemaakt. Na de lunch zijn we naar een nog mooier stukje koraal gevaren waar we weer de mogelijkheid hadden om te snorkelen.
Toen iedereen moe was van het snorkelen hebben we lekker op de boot gerelaxt en een drankje gedaan. De laatste dag zijn we ’s ochtends naar een cave gegaan waar Aboriginals duizenden jaren geleden woonden. Bij terugkomst in Airlie Beach zijn we met onze hele groep uitgeweest. Deze tour was voor ons een van de meest bijzondere ervaringen tot nu toe.

Gisteren konden we niet zoveel doen vanwege de regen maar ’s avonds hebben we een stelletje uit Zweden uit eten geweest. We deelde de eerste twee nachten een kamer met hun en zijn samen uit geweest. Vanavond vliegen we weer terug naar Brisbane. Het plan is om dan met de camper richting Rainbow Beach en Noosa Heads te rijden. Na 5 dagen moeten we dan weer terug zijn in Brisbane waar ons vliegtuig naar Melbourne voor de Australian Open vertrekt.

See ya,
Xx Robin & Tessa

• 20 Januari 2011 - 07:40

Mariska:

Jeetje jongens, wat is dat prachtig!!!
    Ga aan pap vragen of we daar ook heen gaan. Het is ongelooflijk... wat een mooie stranden. En jullie zijn zo lekker bruin, wij zijn hier bleekscheten!!!
    Wij wensen jullie nog heel veel plezier met de camper en vooral op de Autraliën Open.

Liefs en dikke kussen vanuit het koude Nederland.

Pap en Mam

• 20 Januari 2011 - 07:47

Merel:

Gave foto's! Voor iedereen een droom om een keer de 'echte' witte stranden te zien, gaaf! Lekker kleurtje al en nog precies 2 maanden te gaan. Veel plezier met de camper! Ben echt benieuwd naar jullie andere foto's. Geniet, liefs x

• 20 Januari 2011 - 08:58

Wilmar:

Mooi hoor daar, zeker genieten! En dan naar de Australian Open waar al 1 van de Nederlanders (de Bakker) is uitgeschakeld. En de andere nederlander (Robin Haase) nu tegen roddick moet. Dus er is een kans dat je die in de kwartfinale treft. Ik ben inderdaad gisteravond met Pa naar Ajax-Feyenoord geweest. Met een goedspelend Ajax in de eerste helft bleef het maar 1-0 waar het al 4-0 had moeten staan, maar Ajax mist een spits op dit moment. 2e helft was het tempo eruit en was het een slechte wedstrijd aan het worden. En als de supporters dan gaan roepen: Jhonny (van beukering) laat je tieten zien, dan weet je wel hoe erg het niveau gedaald is. Aan het eind kwam ik nog even bij Pietje Keizer te zitten en sta ik met de cup met de grote oren op de foto. Nou ik heb nog lekker 1,5 week vakantie!

Succes nog met de reis! en 1 februari ga je naar mijn landje!!

De groetjes!
    Wilmar

• 20 Januari 2011 - 09:11

Koos:

moet nou een Feyenoorder aan een Ajaxiet gaan vertellen dat het niet Piet Keizer was maar Sjaak Swart ?!! Maar gezellig was het. Zat naast Yvonne van Gennip! Veel plezier daar in het prachtige Australië. Wat een land!

• 20 Januari 2011 - 11:25

Mijn oprechte excuses!

• 20 Januari 2011 - 13:59

Maria:

Lieve Rob en Tascha,

Wat een jaloersmakende foto's hebben jullie er weer opgezet pfff! Neee hoor, ziet er echt top uit en jullie ook! Volop genieten geblazen daar. Ik heb nu ook vakantie, maar dat is een stuk saaier hoor haha(A)!

Enjoy en we spreken elkaar @ facebook! Liefs en een hele dikke kus!!!

• 20 Januari 2011 - 16:23

Wilmar:

Het is trouwens Ajacied, geen ajaxiet dat klinkt als een insect!

• 20 Januari 2011 - 17:54

André:

Leuk verslag.
    Twee dingen vallen mij op :
    - Dat jullie nog geen heimwee hebben na zo lang van huis te zijn
    - De tip om niet met je moeder op vakantie te gaan. Dit slaat toch niet op de dames E. Burgman en M. van Elk, neem ik aan !!!
    Ik geloof dat Steve Irwin (die Australiër van Animal Planet) destijds ook door een Stinger gespiest is.
    Morgen speelt Robin Haase in Melbourne tege Andy Roddick. Hopelijk kunnen jullie die partij zien. Haase is in vorm. Altijd al een wens van mij : In onze winter naar de Australian Open.
    Tip voor Robin : Meld je aan bij een Australische voetbalclub. Jij met jouw niveau kan daar makkelijk in de top meedraaien !

André

• 20 Januari 2011 - 18:35

Sonja:

Wat een walgelijke foto`s zou daar echt niet naar toe willen!!Mij krijg je niet jaloers!!!;-P Het lijkt wel een huwelijksreis, nou ja eerst huwelijksreis en dan trouwen is weer eens wat anders hahahaha, nee lieverds alle gekheid op een stokje ik sluit me bij de andere aan ziet er super geweldig uit ;-)

Liefs van een klein beetje jaloerse tante ;-P

• 23 Januari 2011 - 11:14

Jeanet:

vanuit een troosteloos Nederland, net terug uit Oostenrijk veel sneeuw en gisteren lekker zon -12, zie ik jullie geweldige foto's dat is echt genieten daar. Is weer eens iets anders dan het strand van Katwijk op een mooie zomerdag, hier moet je zoeken naar andere mensen. Geniet ervan en nog veel plezier.

• 23 Januari 2011 - 11:27

Oma En Oom Joop.:

Hallo Tessa en Robin, verslag gelezen en zien, en lezen dat jullie het buitengewoon naar de zin hebben, zien ook dat er al jaloerse berichten naar jullie toegaan over al dat moois, zijn wij ook bij hoor! Wij speuren tijdens de TV uitzending Austr open goed naar de tribunes, misschien zien we jullie in het zonnetje zitten. Geniet voor de rest van de vakantie van alles. Veel liefs van Oma en Joop

• 24 Januari 2011 - 23:59

Susan (Kangaroo Isl):

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHH! En nu on top of the bill ook nog naar de Australian Open!?! Lucky bastards! ;)
    GENIET!

• 05 Februari 2011 - 18:13

Claar:

Dit is helemaal te gaaf! Wat een uitgestrekt en prachtig watergebied, schitterend om dit al zeilend te verkennen, ook de wondere wereld onder water! Het doet met denken aan onze 14 daagse zeiltocht ten westen van Griekenland. En je zult het geloven of niet: Liliane en ik hebben het geweldig gehad samen, terwijl de rest zich minder vermaakte. Geen ras-zeilers dus! Maar een wereldreis is weer heel wat anders natuurlijk, backpackers onder elkaar!Ik begin trouwens langzaam wel zin te krijgen om de oceaan over te steken!