Adventures - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Adventures - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Adventures

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

10 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hi there,

How are you guys? We hebben weer een aantal leuke activiteiten gedaan, hier dus weer een kleine update van de afgelopen week!

Op 6 februari kwamen we aan in Lake Mahinapua. Hier was helemaal niks te beleven behalve een afgelegen hostel dat wordt beheerd door een oude man van 86. Om er toch wat van te maken was er voor ’s avonds een thema bedacht. We moesten allemaal verkleed komen waarbij we geen kleren mochten gebruiken. Je kunt je voorstellen: een verkleedpartijtje in plastic zakken. Iedereen was op zijn eigen manier creatief.

De volgende dag vertrokken we naar Franz Josef waar we een dag later de gletsjer konden beklimmen. We moesten ons die ochtend om 09.15 uur melden en in onze warme kleding hijsen. Op weg naar de gletsjer! Na zo’n 2 uur lopen konden we eindelijk onze eerste stappen op het ijs zetten. Met loodzware bergschoenen met ijzers hebben wij totaal zo’n 4 uur over de gletsjer gelopen voordat we aan de terugweg begonnen. Na een hele lange dag konden we relaxen in de hot pool.

Eigenlijk best apart om zoveel verschillende klimaten in een land tegen te komen. De ene dag is het strandweer en de volgende dag loop je op een gletsjer.

Na een lange nacht was het tijd om onze weg te vervolgen naar Wanaka. Na een schitterende busrit langs de mooiste stukjes Nieuw Zeeland was dit de bestemming voor onze skydive.
Ja, jullie lezen het goed, we zijn uit een vliegtuig gesprongen. We hadden dit idee al in Australië alleen wilden wij dit absoluut in Nieuw Zeeland doen. Na wat voorbereidingen stegen we om 17.00 uur op. Nadat we een hoogte van 12.000ft hadden bereikt konden de eerste 3 skydivers het luchtruim in. Deuren dicht, op naar onze hoogte 15.000ft(4700mtr).
Het landschap was echt geweldig mooi. Eerst was het Tessa die kon springen. Nadat ze de eerste 3 had zien springen werd ze wel wat nerveuzer. Eenmaal op het randje was er echter geen weg meer terug en werd je simpelweg uit het vliegtuig gegooid. Nu kon Robin natuurlijk niet achterblijven en kon 6 seconden later Tessa achterna springen. De eerste paar seconden als je net uit het vliegtuig springt weet je niet wat je overkomt. Als je eenmaal stabiel bent begint het echte genieten. Het blijft een bizar gevoel om met 200kph door de lucht te zweven maar de omgeving is zo verschrikkelijk mooi dat je er eigenlijk niet bij nadenkt. Gelukkig gingen allebei onze parachutes open en was onze 60 seconden durende vrije val ten einde. Na 2 minuten zwevend door de lucht stonden we weer veilig op de grond.

Vandaag op de 10e reden we door naar Queenstown. The adventure capital of the World. Hier verblijven we 5 dagen.

Cheers,
Robin & Tessa

P.S cheers voor vv woubrugge, 2 keer gewonnen.

• 10 Februari 2011 - 07:38

Merel:

Gaaf guys! Foto's/filmpjes van het skydiven?
    Enjoy!!!!!!
    X

• 10 Februari 2011 - 07:44

Wilmar:

Leuk Leuk, maar waar zijn jullie foto's van de bonte avond die jullie hadden?:P Betekent het nu dat jullie allebei hamsterwangetjes van het skydiven hebben?
    Grusse!

• 10 Februari 2011 - 07:46

Mariska:

Verdorie.....ben jij ff eerder wezen springen. Ik wil het al tien jaar zo graag!!! Het lijkt mij een geweldige ervaring. Wacht met spanning op de foto's.
    Volgens mij is Nieuw Zeeland een ontzettend mooi land!!
    Veel plezier, voor je het weet zitten jullie weer in dit druilige Nederland.

xxxxxxxx

• 10 Februari 2011 - 07:47

Mariska:

Jongens... foto's komen eraan. Heb ruimte voor ze besteld. Anders vraagt iederren naar de foto's.

Maris

• 10 Februari 2011 - 10:53

Claar:

Tessa, wat ongelooflijk stoer om als eerste te springen!!! Geweldig wat jullie met z'n tweetjes beleven. Die gletsjer wandeling ook heel bijzonder mooi natuurlijk, en ook ik zocht in spanning naar de foto's ..... Waarschijnlijk hadden jullie al je concentratie nodig voor het springen en het wandelen! Misschien hebben anderen nog foto's van jullie gemaakt? Een mooie tijd in Queenstown!

• 10 Februari 2011 - 19:09

Sonja:

Gatver wat een saai verhaal weer, al die avonturen echt niks an....en dan dat springen uit een vliegtuig.. moeders weer jaloers ook weer niet leuk...ik zou als ik jullie was naar huis gaan dit is zo zonden van jullie tijd...hahahhahahahahaha...toppie lieverds :-) :-)
    Dikke kus van een jaloerse tante

• 11 Februari 2011 - 17:20

Mart:

hey jongelui wat een gaven foto''s laten jullie weer zie ik maar werken hier in alphen aan den rijn maar ja donderdag is het ook voor ons vakantie geniet vooral van al jullie mooie avonturen en doe geen gekke dingen????????

• 16 Februari 2011 - 10:28

Ilona:

Hey party people,

Wat een bofbibsen zijn jullie. Ongeloofelijk. Het lijkt alweer zo lang geleden dat we op 1 januari op Coogee beach lagen. Ik zag op jullie weblog dat jullie rond Brisbane ook zoveel last hebben gehad van de overstromingen, maar dat jullie nu helemaal kunnen genieten op Nieuw Zeeland. Het ziet er in ieder geval prachtig uit. Geniet er nog van lovebirds.

Groetjes,
    Ilona

• 17 Februari 2011 - 15:50

André:

Ik ben bang dat Robin en Tessa de foto's van de bonte avond niet durven te laten zien. Als je zo lang van je moeder weg bent, ja dan wordt het vanzelf allemaal wat losser.
    Bij Tessa meen ik ook al een piercing in haar navel te ontwaren. Zat die er al of is die er in door een Australische smid ingeklonken ?! Wie weet wat er zo al meer verborgen is.
    De foto van het verkleedfeestje doet mij aan een SF film denken. Griezelig.
    En dan uit een vliegtuig springen (kan op Texel ook). Linke soep.
    Kortom, het wordt tijd om naar huis te komen voordat er nog meer gekke dingen gebeuren !!!!

• 22 Februari 2011 - 09:01

Ingeborg:

Wat een leuke foto's en mooie avonturen. Kinky feestje, haha. Jullie beleven in 2 maanden waar sommige mensen jaren of meer voor nodig hebben. Kon alleen mijn oren niet geloven toen vanochtend het nieuws over de aardbeving in Christchurch werd gemeld. Ga er vanuit dat jullie er ver genoeg vandaan zijn, en er niets van hebben gemerkt, maar moet toch een raar idee zijn. Ben benieuwd waar jullie nu zijn...