Sydney, New Years Eve! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Sydney, New Years Eve! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Sydney, New Years Eve!

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

02 Januari 2011 | Australië, Sydney

Hello!

Nadat kerst voorbij was keken we al heel erg uit naar Oud & Nieuw.
In het laatste verhaaltje vertelden we dat we vanuit Melbourne naar Canberra zouden gaan en vanuit daar naar Sydney. De laatste dag hadden we het erover dat we toch gelijk door naar Sydney wilden gaan, omdat er in Canberra niet zo heel veel te doen valt voor 3 dagen. Dus dan zitten we liever extra in Sydney. We gingen die ochtend snel naar de bus organisatie om te vragen of er nog plek was in de bus naar Sydney. Helaas..gesloten! Dan maar een telefoontje plegen. Helaas..er was geen plek meer voor ons.
Dan was het niet anders om toch maar naar Canberra te gaan. ’s Nachts op weg naar Canberra hadden we een stop van een half uur. In die tussentijd kwam er een andere Greyhound bus die op weg was naar Sydney. Daar zaten twee Nederlandse meiden in die we eerder bij een tour hadden ontmoet. Zij vertelden ons dat er nog 3 plaatsen vrij waren in de bus, omdat die personen niet waren opdagen. Gelijk aan de chauffeur gevraagd of dat mogelijk was. En ja hoor!! We konden onze spullen overzetten in de andere bus. En zo waren we opeens onderweg naar Sydney. Lucky bastards!!

’s Morgens om 07.00 uur kwamen we aan in Sydney. Het was nu even de vraag waar we zouden overnachten, omdat we deze 3 dagen in Canberra zouden zitten. De eerste de beste hostel was gelijk raak. We konden daar twee nachten blijven. We moesten alleen nog wel tot 12.00 uur wachten totdat we konden inchecken. Gelukkig hadden we de twee gezellig dames nog waar we mee konden wachten. Na het inchecken zijn we even de stad in geweest.

De volgende morgen hebben we met een sightseeing bus een tour gedaan door Sydney. Deze tour bracht ons onder andere langs de Harbour Brigde, het Operahouse, de Sydney tower en Bondi beach. Overal waar we kwamen zijn we even uitgestapt om deze plekken rustig te bekijken. ’s Avonds zijn we hier naar een mega grote bioscoop geweest waar ongeveer 250 mensen per zaal in kunnen.

Vanaf de 29ste waren de ochtenden telkens gevuld met het verhuizen naar een ander hostel. Omdat Sydney de plek is om Nieuwjaar te vieren is er in Sydney en omstreken geen bed meer te vinden. Gelukkig hadden wij dit in Juni al geregeld. De middagen hebben we de stad wat verkent en hebben we vooral veel rondgelopen.

Eindelijk was het de 31ste! De dag waar we lang op hebben zitten wachten. Aangezien alle plekken super druk bezocht worden moesten we vroeg uit bed. We hadden besloten om het vuurwerk vanaf de Botanic Garden te bekijken. Het punt wat jullie kennen van de televisie. Toen we daar om 06.30 uur aankwamen (jullie zullen ons vast gek verklaren) was het al onwijs druk, wat wij niet verwacht hadden. Het bleek dus dat de eerste mensen er de avond ervoor om 21.30 uur al zaten. We moesten tot 10.00 uur wachten totdat de poorten open gingen. Tijd genoeg om een mooi plekje voorin de rij te zoeken. Echte Nederlanders sluiten natuurlijk niet achterin de rij aan. Om 10.00 uur was het dan eindelijk zover en konden we naar binnen. Samen met een andere Nederlander rende Robin naar een fantastisch plekje. De eerste 2500 mensen kregen een bandje voor deze plek. Na 1.5 uur was dit gedeelte waar wij zaten al helemaal vol en waren mensen aan het smeken voor een bandje.
Na een lange, gezellige en hete zonnige dag kregen we om 18.00 uur een vliegshow te zien.
Vanaf 21.00 uur was het eerste spektakel, het familievuurwerk. Dit was al erg mooi om te zien laat staan wat er 3 uur later gebeurde. Vanaf dat moment werd er elk uur wat vuurwerk afgestoken.
Eindelijk was het zover!! Het aftellen was begonnen en de grote show kon beginnen. Een schitterende vuurwerk show waar jullie ongetwijfeld wat van gezien hebben was een hele dag wachten absoluut waard. Erg bijzonder om een keer meegemaakt te hebben!

Op nieuwjaarsdag hebben we heerlijk een dagje op het strand, Coogee beach uitgerust.
’s Middags hadden we op het strand afgesproken met de Nederlandse dames en in de avond zijn met z’n vieren een hapje wezen eten.

Voor vandaag hadden we een tour geboekt naar de Blue Mountains. De Blue Mountains staan bekend om The Three Sisters en de Bergen die blauw afgeven door het gif dat in de eucalyptus boom zit. Mooie uitzichten, watervallen en wandelingen waren de hoogtepunten van de dag.

Morgen willen we rustig aan doen en ons opladen voor de roadtrip met de camper, die halen wij de 4de op.

Iedereen nog een Happy New Year en wij horen graag ook jullie oud & nieuw verhaal!

Er staan 2 vuurwerk filmpjes op.

Veel liefs,
Robin & Tessa

• 02 Januari 2011 - 10:56

Opa:

Leuk verslag, prachtig vuurwerk, de beste wensen voor 2011
    Wij hebben op nieuwjaarsdag weer een pokertournooi gehouden, hebben jullie wel gemist, Sanne heeft gewonnen, vooral met straten die met de eerste 3 kaarten al compleet waren.
    Groetjes Opa

• 02 Januari 2011 - 11:11

André:

Leuke dingen die jullie beleven. Het begint zo langzamerhand op een uitgebreide huwelijksreis te lijken.
    Als dit een backpackersreis is, hoe moet de huwelijksreis er dan wel niet uitzien !!!??? Wat een activiteiten allemaal. Jullie komen straks volledig uitgeput terug in Nederland ! Marieke en ik zijn een paar dagen door de kniehoge sneeuw, compleet met rugzak, gaan ploeteren in het Eifelgebergte. Loodzwaar, maar wel betoverend dat witte landschap en die stilte. Geen mensen, geen vuurwerk en geen vliegshow !! De lunch bestond uit oliebollen en appelflappen. Staand genuttigd. We hebben wel 5 minuten oog in oog gestaan met een hert dat eerst op zo'n 200 m. van ons vandaan stond en i.p.v. weg te rennen naar ons toe kwam lopen en op +/-100 m stil bleef staan. Het leek wel te willen zeggen : "Wat doen jullie in mijn territorium ?" Heel bijzonder.
    De Oudejaarsavond hebben wij in een café in Monschau doorgebracht. Er werd een 5-gangen menu geserveerd voor Euro 28,50 (backpackersprijsje !!). We zaten midden tussen de Duitse tokkies, rokers, tatoos, hang-en sluitwerk. Een ervaring. Je moet toch weten wat er onder het volk leeft ! We hadden ook geen alternatief omdat de restaurants om 22.00 uur sloten.
    Inmiddels weer thuis.
    Een fantastisch 2011 toegewenst, ook namens Marieke.

• 02 Januari 2011 - 11:28

Zoe :

happy new year
    ik miss je heeeeeeel erg
    is het leuk daar?
    gaat het goed daar?
    xxxxx zoe

hier Patries, zag dat ik jullie 2 uur te vroeg de beste wensen wenste ! nml hier om 12 uur s middags ipv 2 uur hahaha..nou ja...
    hier oud en nieuw lekker relaxed gedaan, gezellig met de buurtjes.
    De zelf gestookte gluhwijn en de nieuwe vuurkorf uit geprobeerd...lekker een beetje slap ge ouweh..
    was helemaal super.
    Om 12 uur natuurlijk een sip van de champi , zal er nooit aan wennen, genomen en daarna wat vuurwerk af gestoken...hahaha ja je hoort het goed... Theo is aan het minderen met het vuurwerk.
    Daarna nog even wat na gekletst en bij mij kwam die man met de hamer rond een uur of half 3 en ben lekker naar mijn mandje gegaan...

see you...

• 02 Januari 2011 - 11:41

Wilmar:

Weer een mooi reisverhaal tortelduifjes!! Ik denk dat jullie gewoon op huwelijksreis naar Drenthe! Ik zat bij opa te pokeren en was 3e geworden, achter Vlinder (vriendin van Peter) en Sanne als 1ste. Opa 4e en daarna de familie van Aacken natuurlijk en papa. Ik vraag mij af of jullie niet beter een boot kunnen huren in Queensland?? Want ik weet niet of er een doorkomen aan is met de camper.
    De groetjes van deinen brutti!

• 02 Januari 2011 - 11:44

Henk En Marianne:

Tessa en robin wat een spektakel dat Sidney nou hier was het waaaaat maaaat dat vuurwerk de beste wensen en nog veel plezier gr de Aartmannen

• 02 Januari 2011 - 13:04

Sonja:

Allereerst wens ik jullie een super 2011 toe en jullie zijn al goed begonnen ;-) wat was dat vuurwerk gaaf, ik heb geen spannende verhalen van oudejaarsavond, heb gewerkt tot half 11 en thuis gekomen heb ik een wijntje genomen en de tv aangedaan, daar was gezellige muziek op, om 12 uur vanuit mn dakraam het vuurwerk gekeken, en daarna weer de muziek gevolgt op tv, om 2 uur ben ik maar mn mandje ingegaan. Lieverds geniet lekker verder van jullie trip, en tot het volgende avontuur ;-) dikke kus Son

• 02 Januari 2011 - 14:33

Wil Van Leeuwen:

Hoi Tessa en Robin, wij wensen jullie een heel goed en gezond 2011 vanuit Ter Aar.
    nog heel veel plezier op jullie verdere reis en we hopen nog veel foto`s te zien en veel te lezen.
    groetjes Wil en Ted en
    heel veel groetjes van Acacia 2

• 02 Januari 2011 - 16:00

Mariska:

Hoi schatjes, we zijn weer terug uit het mooie Drenthe. Jullie hebben in iedergeval heel mooi vuurwerk gezien, en wat een leuke foto's. Ik weet niet waarom de mensen het over een huwelijksreis hebben!!!! Mocht dat het geval zijn: geniet er dan lekker van !!!
    Wij hebben een super weekend gehad, veel gelachen (hoe kan het ook anders met Arie erbij), gedronken, gedobbeld en gelopen.
    Heerlijk rustig, maar zo'n weekend is weer snel voorbij. Maar moet zeggen, met oud en nieuw weg is heel goed bevallen.
    Wij wensen jullie veel plezier met de camper trip en horen elkaar gauw weer.

Good luck.

Pap en Mam

• 02 Januari 2011 - 16:20

Edith:

Hoi Robin en Tessa,

Vandaag precies 4 weken weg en wat hebben jullie al veel gezien en meegemaakt.
    Hier begint de sneeuw langzaam weg
    te smelten en gaat het gewone leventje morgen weer beginnen.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie in Queensland allemaal te wachten staat, na de mega overstromingen daar.
    Doe voorzichtig en geniet.
    xxx deine Mutti

• 02 Januari 2011 - 17:23

Jeanet:

Beste wensen voor 2011 wij zijn ook net terug uit een vuurwerkloos Drents park, we hebben het gezellig gehad maar haalt het niet bij jullie belevenissen. Donderdag ochtend kreeg ik nog een telefoontje uit Black Heath in de Blue Mountains van Tante Sjaan, de zus van Opa van Elk. Jammer dat jullie er niet in de buurt komen, ze had het vast leuk gevonden om jullie te leren kennen.
    groeten de Geuzen

• 03 Januari 2011 - 05:43

Harry:

Robin & Tessa de beste wensen
    Gr Harry

• 03 Januari 2011 - 17:12

Rolinka:

Robin en Tessa, jullie nieuwe jaar is goed begonnen! vanuit hier ook een gelukkig nieuwjaar voor jullie.:-) We genieten van de mooie foto's en filmpjes echt gaaf.
    Wij hebben ook een onwijs gaaf oud en nieuw gehad. Overdag heerlijke strandwandeling en in de avond een ontzettend gezellige avond met iedereen op sjiek.
    Ben benieuwd naar de vervolgverhalen.
    de Petters.

• 03 Januari 2011 - 18:01

Martijn:

Zoo, dat vuurwerk ziet er goed uit.
    Niets in vergelijking met hier!
    Goed om te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat er daar ook nog nederlanders zijn! Ik zou zeggen geef ze een touch down altijd een goede truc om het ijs te breken!
    Nog veel plezier, ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal!

Gr Martijn (zoon van René)

• 04 Januari 2011 - 13:38

Oma Gre:

'lieve Tessa en Robin eerst de beste wensen voor 2011 en wat hebben jullie al veelgezien en veel verhuisd van hotels geweldig.wat is dat vuurwerk ook apart.genieten jullie er maar fijn van alles. Wij zijn weer terug uit Limburg erg veel sneeuw gehad te veel maar met de auto wel wat weg geweest. Je moeder had een grote tas met lekkere dingen mee gegeven wij kwamen niet om van de honger dat snap.Zo is onze vacantie weer voorbij Jullie gaan nog even door. Veel liefs van ons Oma en Oom Joop

• 05 Januari 2011 - 08:42

1 Van De 2 NL'se :):

Ey Tessa en Robin!
    Daar ben ik dan weer eindelijk terug in die Niederlande.. (na 3 dagen reizen btw). Bah, tis hier koud! Nu is het tijd om mezelf te pijnigen met jullie verhalen en berichten van Ilona natuurlijk :)
    Geniet er nog van!

En trouwens.. jullie staan inmiddels meerdere malen met naam en toenaam vernoemd op onze site nilosu.reismee.nu wachtwoord Aussie :D Tot later!

• 05 Januari 2011 - 10:57

Linda:

Happy New Yeaaaaar schatjes!!!
    Wat hebben jullie het onwijs gaaf daar, ben stiekem wel jaloers!
    oud&nieuw hebben we gezellig met een grote groep in Alphen gevierd.

Ruud heeft zich ook wel vermaakt met z'n vuurwerk, hij had natuurlijk een hele berg gekocht!

Heeeeeeeeeel veel plezier nog en geniet!

Dikke kus lin&ruud

• 07 Januari 2011 - 21:46

Jan Wouters:

Ik dach ik kijk even wat aanvoerder Robin allemaal aan het uitspoken is.Het kost een uur die prachtige verhalen ,foto's en filmpjes ziet er allemaal indrukwekkend uit.Geniet maar raak ,en hou ons op de hoogte via je verhalen .En je komt natuurlijk uitgerust en topfit weer terug.
    Misschien iets voor begeleidings uitje aan het eind van het seizoen.
    Het gaat jullie beide goed, en ik blijf volgen.

• 08 Januari 2011 - 17:33

Nico En Nel Hartman:

Hoi robin en Tessa.
    Allereerst de beste wensen voor 2011.
    Ik hoop dat jullie lang van deze reis zullen genieten.
    Zodat wij noch lang van jullie reisverslagen kunnen genieten.
    Het is echt fantastisch
    Groetjes Nel en Nic

• 05 Februari 2011 - 17:47

Claar:

Wat hebben jullie een mazzle gehad met de reis naar Sydney. Ik heb zeker aan jullie gedacht, toen ik de eerste beelden op TV zag met Oud en Nieuw! In gedachten heb ik jullie een héél gelukkig en gezond Nieuw Jaar gewenst! Dat doe ik nu nog maar eens over! Ongelooflijk wat jullie meemaken, wat een sfeer daar in Sydney, leuk die filmpjes ook! Jullie zien er stralend uit en al lekker bruin! Het is duidelijk genieten met z'n tweetjes in dat verre Australië! Indrukwekkende natuur, die spin trouwens ook......