Merry X-Mas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Merry X-Mas - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Merry X-Mas

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

26 December 2010 | Australië, Melbourne

Hi guys,

Om te beginnen willen wij jullie nog een hele fijne kerst wensen!

How you all doing? Hier gaat het erg goed! We zijn echt aan het genieten! Na de 10 uur durende nachtbus van Adelaide naar Melbourne waren we allebei behoorlijk vermoeid. Vervelend was ook dat we om 7 uur ’s ochtends al aankwamen en pas om 13.00 uur konden inchecken. Om de tijd te doden zijn we de stad gaan verkennen. Een kijkje in het centrum bracht ons vanzelf op Federation Square, het centrum van de stad. Van daaruit hebben we een bezoekje aan de Rod Laver Arena gebracht. Voor de mensen bij wie dit geen lampje doet branden: De tennisbanen van de Australian Open. Ook hebben we vast een restaurantje geboekt voor de kerst zodat we even niet zelf hoeven te koken en verzekerd zijn van een plekje. In de avond zijn we op tijd naar bed gegaan en hebben we voor het eerst sinds lange tijd weer het klokje rond geslapen.

De volgende ochtend was een rustig ochtendje. Om 12 uur hebben we de auto opgehaald en konden we met onze mooie witte Suzuki Swift op weg naar de Great Ocean Road. (GOR)
Na twee uur kwamen we aan in het eerste plaatsje aan de GOR. Torquay, de surf hoofdstad van Australië. Tot aan Apollo Bay, onze eindbestemming van de eerste dag hebben we allemaal kleine, gezellige dorpjes gezien. Onderweg kwamen we langs de meest schitterende uitzichtpunten. Verder is het echt fantastisch om hier langs de kusten te kunnen rijden.

Na een lekker nachtje slapen gingen we de volgende morgen weer vroeg de weg op.
Onze eerste stop was Cape Otway. Het meest zuidelijke stukje van de GOR. Onderweg naar de vuurtoren kwamen we langs de weg meerdere koala’s tegen in de bomen. Wij hadden zelfs het geluk dat er eentje vlak voor onze auto de weg overstak. Uniek om te zien omdat de meeste koala’s overdag slapen. Toen we alle koala’s op beeld hadden staan konden we onze weg weer vervolgen. Als er trouwens nog meer mensen zijn die er eentje thuisgestuurd willen hebben, er zijn er genoeg. Het volgende hoogtepunt waren de beroemde Twelve Apostles. De door de golven uitgesleten overblijfselen van de oude kustlijn. Heel apart om dit te zien. Na een wandeling langs Loch Ard Gorge reden we door naar het eindpunt van de GOR, Warrnambool. De avondwandeling was iets te vroeg ingezet, waardoor we geen zin meer hadden om te wachten op de zonsondergang.

Dag 3 van de Great Ocean Road was eigenlijk het einde. Vanaf Warrnambool moesten we over wat ze hier een snelweg noemen terug naar Melbourne. Om 12 uur moesten we weer afscheid nemen van onze Suzuki Swift en had Tessa afgesproken met 2 oude bekenden uit Zuid-Afrika. Na een drankje zijn we de Victoria Market gaan bekijken. Dit is een soort ‘’zwarte markt’’, enorm groot en met goedkope spulletjes. Toen we uitgewinkeld waren op de markt gingen we door naar de volgende shoppingmall. Harbourfront ligt aan de haven van Melbourne, ook hier kun je flink shoppen als je niet op de kleintjes hoeft te letten.
Aan het einde van de middag hebben we van het zonnetje genoten en zijn we lekker bijgekleurd. Dat was ook het idee voor de eerste kerstdag. We hadden namelijk het plan om heerlijk een dagje naar het strand te gaan omdat het 28 graden zou worden. Helaas wou het zonnetje niet te voorschijn komen. Toch zijn we even naar het strand gegaan om een kijkje te nemen en er rond te lopen. Aangezien alles dicht was hebben we niet heel veel kunnen doen op onze eerste kerstdag.

Vanmorgen zijn we even in St. Kilda geweest. Een plaatsje aan het strand. De rest van de dag een beetje gerelaxt. Vanavond vertrekken we met de bus naar Canberra waar we 3 dagen verblijven.

Bedankje..
Om de kerstavond en de eerste kerstdag goed af te sluiten zijn wij heerlijk uit eten geweest.
Bedankt allebei de Papa’s en Mama’s, we hebben ervan genoten. Ook Frans bedankt voor het heerlijke taartje, helaas voor ons geen oliebollen.

Cheers,
Robin & Tessa!

• 26 December 2010 - 04:38

Koos:

ziet er allemaal goed uit. hele fijne kerstdagen nog. derde kerstdag is altijd een van de beste! kan wel zien dat jullie het naar je zin hebben. veel plezier samen daar down under. Op naar de jaarwisseling. Dat moet toch een echt hoogtepunt worden!

• 26 December 2010 - 08:38

Jeanet:

Voor jullie is de Kerst inmiddels bijna voorbij, bij ons nu zondagochtend begint te laatste dag. Vanavond eten met zijn allen. Mooie foto's weer. Geniet ervan groeten Jeanet

• 26 December 2010 - 09:11

Wilmar:

And a merry x-mas 2 u 2!! Over het weer gesproken ik heb even met Piet gebeld, die zegt dat het vandaag nog bewolkt zal zijn bij jullie maar dat jullie morgen toch echt van de zon kunnen gaan genieten! Hier en daar een klein wolkje maar over het algemeen een lekkere en zomerse dag! Het surfen krijgt een 9!!
    Erg mooie foto's hoor, en ik ben best geinteresseerd in een klein koala beertje! Nou veel plezier daar nog en misschien alvast een Happy New Year! P.S. is me kerstkaart aangekomen?:P

• 26 December 2010 - 09:15

Opa:

Op eerste Kerstdag bij de familie van Aacken het Kerstdiner genoten.
    Peter is ook weer terug uit Zweden die heeft het daar wel gezien met de =20 *C Je moeder zwemt in de Rode zee tussen de haaien met 28 graden.
    Leuke reisverslagen, foto's zijn ook haarscherp.
    Groetjes van Oma

• 26 December 2010 - 09:42

Marina:

Wat een leuk Koalabeertje ;-) mag je zeker eentje in je rugzak voor me meenemen. De foto van die Koala op de weg is schitterend!
    Wij kunnen intussen hier in de haven schaatsen. Gisteren lekker zonnig en daarna weer 1 cm sneeuw en nu weer deels blauwe hemel. Nog 2 nachtjes slapen en dan ben ik onderweg naar warm Sri Lanka. Ben benieuwd naar mijn jaarwisseling. Jullie alvast de beste wensen voor 2011. Maak er wat moois van.

• 26 December 2010 - 09:54

Mariska:

Lieve schattebouten,

Leuk verhaal, en weer veel meegemaakt. Je kunt inderdaad zien dat jullie het goed naar jullie zin hebben, houden zo!!!

Hier schijnt vandaag de zon, gaat flink dooien, hopen op beter weer!
    Veel plezier nog en vele groetjes en kusjes van ons.

• 26 December 2010 - 12:35

André:

Ik wens jullie op weg naar Oudejaarsavond mooie dagen en een onvergetelijke jaarwisseling.
    Kerst en Oudejaarsavond in de hitte is een bijzondere ervaring, onwerkelijk. Ik lees overigens niets over kerken ! Toch niet alleen maar lol trappen en lekker eten ?!
    Marieke en ik gaan dinsdag met twee vrienden een paar dagen in de sneeuw wandelen in het Eiffelgebergte en gaan daar het Nieuwe Jaar in. Best apart en pittig.

Nu alvast een gelukkig Nieuw Jaar toegewenst, ook namens Marieke natuurlijk.

• 26 December 2010 - 13:24

Sidonia...:

Ha lieverds,
    Ook al is het bij jullie voorbij nogmaals merry x- mas gave foto`s met die mutsen op :-) en wat een mooie foto`s weer, lief die koala, maar ik hoef er geen hoor hihi
    have fun en tot de volgende mail
    Dikke knuffel
    Son

• 26 December 2010 - 13:55

Manouk:

hoi schatties,

nou jullie genieten er erg van zie ik wel haha..maar dat verdienen jullie ook:d wij gaan nu op weg naar woubrugge om gesellie met zijn alleen te eten. ik stuur jullie snel weer een berichtje. en neem voor mij maar stiekem een beertje mee hoor haha

kusss

• 27 December 2010 - 10:46

Merel:

Weer twee gave verhalen, was op vakantie dus lees nu alles pas. Wat hebben jullie weer veel meegemaakt zeg. Mooie foto's! Tess je hebt mail ;-) x

• 27 December 2010 - 12:53

Oma, Claar, Liliane:

Oma zegt: geniet van wat je ziet!
    We hopen dat jullie fijne kerstdagen hebben gehad en het ziet er allemaal geweldig uit. Goede reis nog!

• 27 December 2010 - 14:27

André:

Ik schrok even van de hevige overstromingen in Australié, maar ik zag later dat jullie er geen last van hebben. Ja, je zal maar een paar krokodillen je tuin binnen zien drijven !!!

• 27 December 2010 - 16:08

Kjeld En Ingeborg:

Leuke mutsen!
    Kjeld vindt vooral de foto's van de Koala's super. "Wil je ze uitprinten?"

Groetjes

• 31 December 2010 - 11:25

Theo, Zoe En Patries:

GELUKKIG NIEUWJAAR....
    dat 2011 super mag wezen in goede gezondheid en met heel veel liefde ...al is het down under...

ps, ben wel een heel klein groot beetje jaloers...hihi

dikke kus van uit de Rosmolen 108

• 31 December 2010 - 22:00

BasJr.Rob:

Leuke reisverslagen, wij gaan het allemaal eens rustig lezen. en vanuit Mook een gezond 2011 en we hopen dat jullie een fijne tijd hebben

Gr Bas Basjr Rob

• 05 Februari 2011 - 17:30

Claar:

Wat een schitterende rit langs het water en gweldig die knuffelige koala. Wat zullen jullie genoten hebben samen in de Suzuki Swift onderweg in dit mooie landschap! Puur genieten en romantisch!