Australië: We love it already! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Australië: We love it already! - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Australië: We love it already!

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

15 December 2010 | Australië, Alice Springs

Hi mates!

YEAAAAAAHHHH, we are in Australia!!

Maar om te beginnen eerst nog even een laatste stukje over Singapore.
Onze laatste avond hoorden wij van een ‘local’ dat we nog naar Clarke Quay moesten gaan. Het scheen het uitgaansgebied van Singapore te zijn. Dus wij nog even snel daar naartoe. Het bleek inderdaad een schitterende plaats te zijn. Super mooi en gezellig met barretjes en discotheken!
De laatste dag in Singapore deden we het lekker rustig aan. Eerst heerlijk uitgeslapen en daarna naar Little India geweest. Een gebied met alleen maar Indiaanse mensen. Apart hoe ze hun eigen cultuur binnen zo’n grote stad hebben. ‘
’s Avonds was het nog even stressen, want onze vlucht stond niet op het scherm. Aangezien het vliegveld enorm was het voor ons niet erg duidelijk waar we heen moesten. We hadden alle 3 de Terminals gezien. Maargoed, nu zijn we lekker in Australië! Flink gecontroleerd op het vliegveld, door honden zelfs. Daarna gelijk door naar Alice Springs.

In Alice Springs was het gelijk lekker weer. Niet zo benauwd als in Singapore. We werden door een shuttle bus van het vliegveld opgehaald en naar ons hostel gebracht, Haven. Erg leuk en gezellig hostel. We zijn naar een bergje gelopen waar we een mooi uitzicht hadden over Alice Springs. Daarna lekker aan het zwembad gelegen. ’s Avonds ons eigen maaltijd gekookt en gezellig gekletst met andere Nederlanders die we hadden ontmoet.

De volgende morgen moesten we al om 05.00 uur op. We hadden een 3 daagse tour geboekt die ons alle hoogtepunten van ‘The Outback’ laat zien. Na een 5 uur durende rit kwamen we aan op onze camping voor 1 nacht. Na een korte lunch gingen we naar Kata Tjupa. Na een wandeling van 2,5 uur gingen we naar de beroemde rots Uluru. Daar genoten we van de mooie zonsondergang. De lange dag kwam ten einde en het werd tijd om te eten, zoals dat in Australië gaat wordt er natuurlijk gebarbecued. ‘s Avonds sliepen we in onze slaapzak onder de sterrenhemel. De volgende morgen stonden we al om 3.50 op om van de zonsopgang te genieten aan de andere kant van Uluru. Na de wandeling van 2,5 uur om Uluru heen gingen we op de culturele tour, een museum waar allerlei verhalen over Uluru en de Aboriginals worden tentoongesteld.
Nadat we geluncht hadden maakten we ons klaar voor opnieuw een 4 uur durende rit naar Kings Canyon. Daar aangekomen konden we een lekkere frisse duik nemen in het zwembad en onze Italiaanse kok had ’s avonds een heerlijke spaghetti maaltijd gekookt. Om de lange dag af te sluiten werd er een kampvuur ontstoken en hebben we gezellig gelachen! De laatste dag om 5 uur uit bed en op naar Kings Canyon. Een wandeling van 3 uur bracht ons langs prachtige uitzichtpunten. Deze laatste wandeling was het einde van onze tour door ‘The Outback’.

Dankzij de Italiaan, Spanjaard, Denen, Koreanen en Ieren hebben we een geweldige tour gehad. Ook dankzij de gids was het een tour om niet snel te vergeten.
We sloten de avond af met een gezellig etentje en een drankje in een ander hostel.

See you later!

Robin & Tessa

• 15 December 2010 - 12:35

Merel:

Pas een week weg en al zooooooveel meegemaakt en gedaan. Gaaf! Ik vind het gaaf jullie verhalen te lezen, geniet :-). Liefs, Merel

• 15 December 2010 - 12:57

André:

Beste Robin en Tessa,

Jullie maken een hele serieuze zaak van de communicatie met het thuisfront. Heel goed. Daardoor krijgen we hier een prima idee van wat jullie allemaal zo meemaken.
    De foto's zijn mooi en worden als een diashow gepresenteerd in groot beeld.
    Echt een gave site : "Waarbenjijnu" !
    Er fietsen ook aantrekkelijke dames voorbij. Dus Tessa hou hem in de gaten die Burgman !
    Lekkere tropische temperaturen. Hopelijk geen hoge luchtvochtigheid.
    Veel plezier verder !
    André

• 15 December 2010 - 13:09

Manouk:

Heeey schatten zoals ik lees hebbben jullie het erg naar je zin daar in australie! Leuk om te lezen. Nou ik zit ziek thuis griepje onder de leden maar komt wel weer goed. Ik zou zeggen nog heeeel veel plezier en k lees het volgende verhaal wel weer. Doeiiii schatties xxxx kus

• 15 December 2010 - 13:23

Mariska:

Tsjonge, wat is het toch geweldig!!!
    Wat een gave foto's, gewoon top, en dit is het begin nog maar.

Nog heel veel fun,
    Groetjes uit het koude Nederland.

Paps en Mams
    xxxxxxxx

• 15 December 2010 - 13:23

Oma Gré:

'LIEVE TESSA EN ROBIN.Wat een verhalen allemaal wat zullen jullie erg veel zien en mee maken.Geweldig fijn dat het goed gaat. En wat een leuke en mooie foto,s.genieten jullie er maar lekker van. groetjes van Oma en Joop. tot de volgende keer doeiiiiiiiii

• 15 December 2010 - 18:16

Tante Sidonia :-):

zooooo wat gaaf allemaal :-) en wat een prachtige foto`s wat zullen jullie genieten ;-) tot het volgende avontuur maar weer
    Dikke kus Son

• 15 December 2010 - 20:10

Maria:

Lieve Outbackers!

Heerlijk die verhalen van jullie, wat hebben jullie indd alweer veel gezien en gedaan! Klinkt erg goed. Ben benieuwd naar het volgende verhaaltje!

Heel veel liefs, Marlou

• 15 December 2010 - 20:13

Maria:

p.s. lekker weertje koekepeertje! Ga over 2 dagen de sneeuw in brrrrrrrr hahah! Doeii

• 16 December 2010 - 11:21

Jeanet:

Hoi Robin en Tessa,

Australie leek mij altijd al mooi,maar als ik jullie foto's zie is het helemaal geweldig zo te zien. Groeten vanuit een nat en koud Nederland.

Groetjes Jeanet

• 16 December 2010 - 15:19

Wilmar:

Yo m8,

I did receive your mail this afternoon. But next time you must add our father to the mailing list! I like the gr8 weather there!! And guess what, it's snowing here again!! It will be a strange feeling to celebrate christmas with a temperature of 30 degrees!

Last week I saw an amazing football game of Man. Unt V Arsenal, a fantastic game, (better then barca-real) the end score was 1-0.
    This weekend is Ajax-feyenoord!! Affortunately your not at home so I can not bully you!!

Well have some gr8 days there!
    And I see you in 94 days!

De vriendelijke groeten,
    Je broertje!

• 17 December 2010 - 23:44

Koos:

Mooi dat jullie het naar je zin hebben. Kan ook niet anders met die mooie omgeving en met dat lekkere weer en dan nog samen ook. Niet werken, lekker vakantie vieren en genieten. iedere dag nieuwe indrukken, nieuwe kennissen en reisgenoten. Hier is gisteren en vandaag een flink pak sneeuw gevallen en is al sprake van een verkeersinfarct. Ik ga met Wilmar naar Ajax-Feyenoord dit weekeinde. Mooi toch. Je hoort nog van me over de uitslag. Gelukkig kan het dak in de Arena dicht. Feyenoord heeft vanwege de sneeuw niet op het veld kunnen trainen. Zaten allemaal op de hometrainer! Nou, veel plezier daar. groeten Koos

• 05 Februari 2011 - 17:11

Claar:

Wat een schitterend landschap! Jullie zijn weer helemaal afgetrained! Erg leuk om jonge mensen met verschillende nationaliteiten te ontmoeten. Dat maakt jullie reis ook zo bijzonder! Kameraadschap en verbroedering, dat is mooi en waardevol!