4 days Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu 4 days Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

4 days Singapore

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

09 December 2010 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Na 3.5 uur vliegen (de helft van wat wij dachten) kwamen we aan in Singapore.
Met een flinke jetlag moesten wij eerst nog met de metro naar de desbetreffende plaats en ons hostel zoeken. Eenmaal aangekomen bleek de kamer minder dan we dachten, erg klein! Kunnen onze konten nauwelijks keren.
Tessa voelt zich met haar lengte hier in Singapore zelfs koning te rijk! Haha.
Na een slechte nacht en een heerlijke ochtend rust werden we om 12.30 uur wakker. Tijd om te douchen en de stad te bekijken.
We gingen met de metro naar Sentosa. Sentosa is een heel groot eiland met een strand, golfbaan, Universal studio’s en nog veel meer. We hadden zelfs nog een fiets gehuurd.
En ’s avonds in een echt Hardrock café gegeten.

De volgende dag zijn we naar Marina Bay gegaan. Een plaats met meerdere bezienswaardigheden. Zoals het beroemde beeld ‘leeuwvis’, de leeuwenkop met het lichaam van een vis. Ook het bekende Sands hotel met 3 gebouwen naast elkaar en daar bovenop een groot platform met een zwembad. Dit moesten wij natuurlijk even bekijken van dichtbij. Verder is er rondom de haven van Marina Bay het SingTel Grand Prix stratencircuit. Wij konden even een kijkje nemen op de startgrid. Tussendoor kregen we nog een flinke regenbui over ons heen, maar dat kon de pret niet bederven.
Verder hebben we geshopt in de gigantische winkelcentra die ze hier hebben, en we konden het niet laten om toch wat te kopen.
Aan het eind van de middag zijn we nog even Chinatown in gegaan en hebben we wat gegeten op Sentossa!

De 3de dag in Singapore besloten wij een bezoekje te brengen aan de dierentuin. De dierentuin was enorm groot en natuurlijk aangelegd. Bijna overal kon je dieren aanraken of heel dichtbij komen. Bij de dieren waarbij dat minder handig was kreeg je toch het gevoel dat je erg dichtbij kon komen. Verder hebben wij dieren gezien waarvan wij niet wisten dat ze bestonden. Ook hebben wij nog genoten van een leuke dierenshow. Erg knap hoe dieren zo getraind kunnen worden. Toen een soort pauw ons van onze portemonnee wou beroven zochten we de bus weer op. Morgen nog een dagje Singapore, we zijn van plan even een bezoekje aan Little India te brengen. ’s Avonds vliegen we dan weer verder naar Australië.
We kunnen niet wachten om daar naartoe te gaan. Genoeg Aziaten gezien!
Up to the next country!

Liefs,
Robin en Tessa

• 09 December 2010 - 12:02

Mariska:

Hoi lieve schatten,

Ik zie wel dat jullie nu al erg genieten. Enne Robin, is toch niet leuk dat je het over Tes haar lengte heb hahaha.

Ik spreek jullie morgen.
    Veel plezier en alvast een goede vlucht naar Australië.

Liefs,

Pap en Mam

• 09 December 2010 - 16:15

Wilmar:

Mooi dat het daar zo lekker is. Alleen jammer van het weer. Hier begint het ook al S zomers te worden, temperaturen tot 15 graden. En ajax won gisteravond onder leiding van Frank de Boer met 2-0 van het nederige AC-Milaan.

Lees ik nou dat het geld al bijna op is met dat geshop?

Fijne reis in Australie!

• 09 December 2010 - 18:49

André:

Het valt me reuze mee dat jullie het thuisfront niet vergeten, want jullie hebben elkaar plus ook nog eens een berg aan nieuwe ervaringen. Heel goed.

Wel een heftig programma iedere dag.

Ik begrijp echt niet dat jullie klagen over de kamer waarin de konten niet gekeerd kunnen worden. Kijk, de Aziaten zijn nu eenmaal klein, dat weet je van te voren, en .......................jullie zijn ook nog eens smoorverliefde backpackers !! Wat nou : te klein ?! Heerlijk toch.

Wat mij wel verbaast is de opmerking dat jullie nu al genoeg Aziaten gezien hebben. Het zijn toch zulke lieve en hulpvaardige mensen ?! Als je dat na 4 dagen Australië over de Australiërs ook gaat zeggen, dan zijn jullie over 2 weken al weer thuis bij Papa en Mama !

Ik zou het leuk vinden wanneer uit jullie berichten blijkt wie van jullie twee het bericht heeft geschreven.

Goeie reis naar Australië.

André

• 09 December 2010 - 20:09

Tante Sidonia :-):

Waauw wat een verhaal weer, geweldig, sucses met de vlucht naar ausie.

Dikke kus Son

• 09 December 2010 - 20:24

Oma Gre:

Zo hier ben ik.Wat zijn jullie al lekker bezig. Hebben jullie geen beestje uitgezocht? Kunnen jullie wel slapen in een klein kamertje? ha ha een fijne reis naar Australié'veel liefs Oma

• 09 December 2010 - 20:58

Mart En Henk:

Wat heerlijk samen ik zit nu met Mart aan de rode wijn veel plezier en goede reis gr Mart en Henk

• 10 December 2010 - 06:59

Theo,Patries En Zoe:

G' day...bijna down under...leuk om al die dagen zo bezig te zijn volgens mij hebben jullie daarna 3 maanden de tijd nodig om bij te komen hahaha...geniet van al het moois, het lekkere eten,en de mensen...

laterrrrrrrrrr

• 10 December 2010 - 09:52

Dominique:

Hoi Tessa & Robin

Echt leuk om te lezen dat jullie al best een hoop hebben gedaan.. Mooie foto's ook =)
    Lekker dat jullie een goede reis hebben gehad...

Geniet er lekker van en ik zie het volgende verslag & de foto's wel verschijnen =)

• 10 December 2010 - 14:47

Merel:

Leuk om een eerste indruk te krijgen! :) Goede reis en veel plezier.
    X,
    Merel

• 11 December 2010 - 17:39

Danny:

Hee Collega!

Je zit mooi ver weg!
    Bevalt hopelijk goed voor je!
    Nog heel veel plezier!

Gr Danny

• 14 December 2010 - 14:47

Chantal:

Hoooi Luitjes!
    Wat een verhalen en fotos, nu al! Leuk!!
    Jammer dat ik jullie geen fijne tijd kon wensen maar bij deze;)
    Ik wil jullie een hele fijne tijd wensen en geniet er samen van!! Kuss

• 05 Februari 2011 - 16:55

Claar:

Hoewel ik er ooit was, hebben jullie toch weer heel andere dingen gezien. Deze foto's hebben we met oma met Kerst bekeken, toen ze hier logeerde! Vond ze geweldig! Jullie komen in heel wat verschillende culturen terecht, wat een ervaring!