Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu Adelaide & Kangaroo Island - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Robin en Tessa - WaarBenJij.nu

Adelaide & Kangaroo Island

Door: robinentessa

Blijf op de hoogte en volg Robin en Tessa

20 December 2010 | Australië, Adelaide

G-day!

Na een paar geweldige dagen in Alice Springs zijn we op woensdag aangekomen in Adelaide. De eerste twee dagen waren erg rustig, lekker bij gekomen van de tour in Alice Springs. We hebben een beetje rondgelopen in de stad en zijn naar Botanical Garden gelopen. Verder hebben we nog veel moeten regelen met onze reis naar Sydney. Het was nog een heel gedoe, want alles zat zo goed als vol vanwege kerst en oud & nieuw. Het is echt een gekkenhuis op het moment. Hoewel we de intentie hadden niet zoveel van tevoren te regelen hebben we nu tot de 2de januari alles vast moeten leggen. Vanavond gaan we naar Melbourne en daar hebben we een auto gehuurd voor twee dagen. Hiermee gaan we dan de Great Ocean Road verkennen. Als we terugkomen in Melbourne blijven we daar met de kerst hangen en vervolgen wij daarna onze reis naar de hoofdstad Canberra! De 30ste zullen wij het laatste stukje naar Sydney overbruggen om daar New Year te kunnen vieren. Maar dat komt allemaal later!

Even wat vertellen wat wij de afgelopen dagen hebben gedaan! Na 2 dagen rust konden we weer op tour! Dit keer naar Kangaroo Island! Zaterdag ochtend om 6.30 werden we opgehaald voor twee lange dagen in de natuur. Na 1,5 uur rijden moesten we nog 45 minuten met de ferry naar het op 3 na grootste eiland van Australië. Eenmaal aangekomen begonnen met een kayaktour wat voor ons en 4 anderen niet echt een succes was. Wij dachten dat we een rondje konden maken maar na ongeveer een uur kwamen we erachter dat dit niet de bedoeling was. Op dat moment hadden we nog een kwartier om terug te komen voor de lunch. Op de heenweg hadden we wind mee dus op de terugweg viel dat flink tegen. Uiteindelijk kwamen we een half uur te laat voor de lunch en moesten nog snel even een broodje naar binnen werken. Na de lunch gingen we naar Flinders Chase National Park. Daar zagen we lieve, schattige koala’s in het wild. De Remarkable Rocks was onze volgende stop. Daar hebben we wat leuke foto’s geschoten en reden we verder naar de New Zealand Seal colony die zich verzamelen op de rotsen langs de kust. Deze zeehonden hadden het blijkbaar niet zo koud als ons want het waaide ontzettend en daar waren wij niet op voorbereid. Na het avondeten gingen we naar een plek waar we pinguïns zouden moeten zien. Helaas hadden ze er die avond niet zoveel zin in.

De volgende morgen was het weer vroeg op en gingen we sandboarden in the Little Sahara op het eiland. Helaas was het weer opnieuw spelbreker en was het zo koud dat we 1x naar beneden zijn gegaan. We vervolgde onze weg naar de Sea Lions, dit was het meest indrukwekkende wat wij op Kangaroo eiland gezien hebben. Samen met een ranger gingen wij het strand op en konden wij de zeeleeuwen vanaf enkele meters bewonderen. Erg leuk om ze te zien in hun natuurlijke omgeving. Ook de kleintjes waren weer erg schattig.
Na de zeeleeuwen reden we verder naar The Bird of Prey show. Hier kregen we wat informatie over verschillende soorten roofvogels. Het was leuk dat je ze vast kon houden en dat ze op je schoot kwamen zitten.
Vanwege het slechte weer konden we niet naar het strand om te snorkelen, body boarden en zwemmen. Daarvoor in de plaats gingen we naar Kelly Hill Caves. Op deze plek konden we een kijkje nemen in de grotten. De laatste stop op Kangaroo Island was voor ons The Pelican feeding show. Een grote groep Pelikanen die elke dag terug komen naar dezelfde plek om gevoerd te worden. Grappig om te zien dat ze niet bang zijn voor de mensen en gewoon kris kras door het publiek lopen.
Na twee lange en leuke dagen konden we in het hostel eindelijk weer een beetje op temperatuur komen.

Vandaag een dagje rustig aan en vanavond met de Greyhound bus naar Melbourne.

Geniet van de kerstdagen! MERRY CHRISTMAS TO YOU ALL!

See you,
Xxx Robin & Tessa

• 20 December 2010 - 08:14

Mariska:

Hallo lieverds,

Ja, het klinkt afgezaagd, maar het is weer een fantiastisch verhaal. Pas 2 weken weg en al zoveel gedaan.
    Wat moet het nog worden!!!

En bedankt voor de leuke kerstkaart, geweldig!!

Veel plezier...

Pap en Mam xxx

• 20 December 2010 - 09:54

Oma En Oom Joop.....:

Hé wereldreizigers, jullie laatste avonturen gezien, drukke bezigheden. Als we het zo bekijken hebben jullie het best naar de zin, we hopen dat je er nog veel meer van mee gaat maken.Prettige feestdagen en een goede jaarwisseling gewenst door Oma Gré en van mij. Veel liefs en tot mails.

• 20 December 2010 - 15:09

André:

Nou, jullie maken wel het een en ander mee in de korte tijd dat jullie van huis zijn. De foto's geven steeds een mooie ondersteuning van het verhaal. Het leeft.
    Wel vreemd dat het zulk slecht weer en vooral zo koud is, want het is in Australië nu uiteindelijk zomer. Maar ik zie dat Adelaide op woensdag 27C geeft en in Melbourne van donderdag t/m zondag resp. 18C, 22C, 33C (!) en 21C.
    Heel sterk schommelende temperaturen dus, maar niet meer koud.
    De pinguins lieten zich niet zien, schrijven jullie. Dat kan gebeuren natuurlijk. Dieren zijn onvoorspelbaar.
    Een gids in Afrika garandeerde mij eens dat wanneer ik met hem op safari zou gaan ik alle grote wild zou zien (zeg maar : "The Big Five"). Ik zei : OK, maar als ik er een van de 5 niet zie, dan betaal ik niet. Nee, nee dat was ook nou weer niet de bedoeling !!! Hij wist wel beter natuurlijk.
    Jullie willen het niet geloven, maar gisteravond laat had ik hier aan de Zwanebloem een schaap onder de carport. Toen ik naar de wc ging, zag ik iets bewegen, deed de deur open en daar stond het schaap. Wel lachen natuurlijk. Waarschijnlijk aan de overkant los gebroken. 112 gebeld. Verder niets meer gehoord.
    Ik ben benieuwd waar en met wie jullie de Kerst gaan vieren.
    Volgens mij is Wilmar erg blij met je auto. Ik geloof dat hij er nog geen deuk in gereden heeft ! Brave jongen.
    En de auto moet wel blijven rijden met de kou die we hier hebben, anders krijg je 'm straks nooit meer gestart. Nou dat was het weer.
    "Be good and if you can't be good, be careful !!

Hartelijke groet,
    André

• 25 December 2010 - 08:19

Loesje:

Hoi Tessa en Robin
    Geniet van deze unieke Kerstdagen!
    Veel Kerstplezier, Loesje

• 05 Februari 2011 - 17:18

Claar:

Het lijkt al wel een aankondiging van het slechte weer dat nog komen gaat. In ieder geval erg leuk om zoveel leuke dieren en hun kleintjes van dichtbij en in het wild mee te maken. Volgens mij waan je je dan bijna in een film!